Tuesday, July 8, 2014

Aku dan Polis Trafik

Assalamualikum...

Ni nak cerita kisah Aku dan Polis Trafik..

Satu petang tu, baru balik keja.. Aku nih tahap tak larat paling max dah.. Kat trafik light, bila lampu ijau keta depan hegeh2 sangat geraknya.. Sakit hati kitew tau.. Bila turn aku.. Tiba2 dah lampu merah.. Baru brapa bijik keta ja yang lepas.. So, aku cekalkan ati langgaq ja la lampu merah sebab keta depan pun langgaq jugak..


Tiba2.. ada plak Abang Polis kat depan.. Dengan best dok melambai2 bendera kat aku.. Hampeh betoi..
Terpaksa la berenti kat tepi.. Keta depan tadi pun sama.. Lepas tu terjadi la perbualan ini:

Abg Polis : Mintak lesen.. Tau kan salah kat mana?.. Saya bagi saman..

Aku senyum dalam kepahitan bagi lesen kat dia.. Sambil2 dia dok belek lesen tu aku tengok keta depan tu Abg Polis sorang lagi lepas macam tu ja.. Ini boleh menimbulkan kemarahan.. Pastu Abg Polis tu jengok aku.. Aku cakap..

Aku : Keta depan tak kena saman pun
Abg Polis : Loghat kenapa dengan keta tu?
Aku : Tak aci la dia tak kena saman
Abg Polis : Saya tak boleh saman awak la?
Aku: (sambil mengeluh) Tak pa la.. Saman ja la.. Saya REDHA..
Abg polis: (sambil senyum) Kalo saman rugi apa2 ka?
Aku : Rezeki tu milik Allah (ceee.. tetiba ja ustajah jelmaan..haha)
Abg Polis : Haha.. Ok2.. Ambik balik lesen nih.. Kadang2 kita tak terlepas bila buat salah..
Aku : Mekasih (senyum seindah suria sambil berlalu pergi)

Jadi sekarang.. Beringat la sebelum terkena.. Kalo tak, tak pasai melayang RM 300.. Huhu..

No comments: