Tuesday, November 18, 2014

Nikmat

Assalamualaikum....

Lama tak menulis sini..

Hari ni nak bermotivasi sikit..

Kadang2 manusia nih mudah alpa, mudah lupa.. Selalu nampak apa yang orang ada, apa yang orang dapat, macam mana kehidupan orang tu, keta apa depa naik, depa p bercuti kat mana.. Macam2 laa.. Sedangkan diri pun banyak sangat nikmat yang Allah bagi.. Cuma tak nampak.. Sebab mata tu dok nampak yang orang len.. Jeles kat orang len..

Contohnya of course la aku.. Kadang2 rasa best tengok orang dah kawin, ada laki, ada keluarga, ada suami, mengandung/ada anak, boleh p jalan2 dengan laki depa, p bercuti sana sini dengan laki depa.. Tapi aku?? Takdak pun semua tu.. Padahal aku ada macam2..

Aku sihat walafiat.. Aku takdak sakit apa2.. Alhamdulillah.. Aku boleh p sana sini tanpa masalah..

Aku ada kerja.. Aku ada gaji yang best **rollingeyes**.. Aku ada duet seniri.. Aku ada simpanan seniri..

Aku ada harta aku seniri.. Yang aku beli dengan titik peluh aku seniri.. Apa yang aku nak, aku boleh beli..

Aku boleh jaga mak ayah aku.. Hari2 aku dapat tengok depa.. Aku boleh layan permintaan depa.. Apa depa nak makan, aku boleh belikan.. Aku boleh jaga depa masa depa sakit.. Aku boleh bawak depa p jalan2..

Family aku best.. Abang2 yang baik hati.. Selalu bawak aku p bercuti.. Selalu akan ada family vacation once a year.. Kadang2 buat makan2 kat rumah mak aku.. Semua dapat berkumpul..

Sedangkan ada orang terpaksa berjauhan dengan mak ayah, terlampau sibuk sampai takdak masa nak melawat mak ayah.. 

Ada jugak orang yang family kucar kacir.. Atau family yang tak kisah pasai adik beradik.. Yang takdak peluang untuk berkumpul sesama..

Ada orang yang takdak kerja.. Masih menganggur..

Ada orang yang takdak duet.. Tak boleh beli apa yang depa nak..

NIKMAT APA LAGI YANG AKU NAK DUSTAKAN??


1 comment:

Wak Lat said...

salam aidilfitri., bersyukur je kann ;p