Thursday, February 17, 2011

Bermulanya Kehidupan Baru SAYA!

Salam....
Ni ceta smlm...tp baru nk tulis arini..sebab dh dpt wifi kat office :-)..bos pun xdak...tp jap lg dia dtg singgah office jap sebelum g offshore..

16 Februari 2011
First day nk g keja..nerveous la jugak..hahaha..malam xleh tido..dok golek2 kul 1.30pg br leh lena..pas2 pg 2 bgn awai plak..konon nk g awai..takut sesat jln..745pg saya dh kuaq dr umah..bila smpai jln besaq..mak oooii!!!!..jem gila nk mampus!nasib bek nek moto kan..blh diselamatkan lg..huhu..pas2 bila dh masuk highway..ok la jugak..jln smooth ja..tp bila kuaq ja dr highway..gila la!segala jenis kenderaan x bergerak lgsg..bila tahun nk smpai tmpt keja nih???huhu..tiba2 smpai kat roundabout melawati 2..tersaksikan 1 excident moto lak..adoi!x sggp nk ceta..dh la 1st day nk g keja..tiba2 terlihat pemandangan x enak plak..rasa mcm nk patah blk umah ja..tp sebab kerjaya punya pasai..perjalanan diteruskan jugak laa..

Bila smpai seksyen 25, depan kilang proton 2..sabaq ja la..keta cam semut tgh beratur nk masuk sarang!!pas2 pak polisi plak g tutup shortcut nk g tmpt keja sy..tension betoi!terpaksa la guna jalan jauh..hampeh!tp alhamdulillah la..sy smpai kat tmpt keja dgn selamat..:-)

Office ni memg menarik, tertarik kau memang da bom!kat office nih cuma ada saya, bos saya n sorg secretary..'meriah' kan???tp biasalah company baru..komputer pun xdak lg...mula2 bosan gak..seb bek ada fatin (secretary ms time) n Abg mail (technician offshore ms venture)..jadi saya bersembg2 n berborak2 kosong dgn mereka laa...

Pas2 dlm kul 1030 pg..bos sy muncul kat office..beliau singgah office sblm g ourstation..sempat beramah mesra kejap ngan beliau..masih muda lg :-)...tp dh kawen :-(...huhuhu...dlm kelam kabut nk g outstation 2, beliau sempat meninggalkan pesanan...

En Kamil @ bos saya: Zarina, tlg check invoice atas meja kamu 2..dh setel ke belum..yg company profile 2 nnt bg kat En Fendi review..Nnt bila company kita dh ada website..kamu kena monitor n update segala.jgn lupa raised PR untuk komputer..
Saya:brapa komputer nak?
Bos: 1 dh la utk Sariza (secretary br 2)
Saya:abis 2 saya nk guna apa?
Bos:kamu beli laptop..nnt kamu blh bwk blk keja ke umah..
Saya:hah?????????
Bos:Lg 1, kamu ada belajar strength kan?nnt wat 1 calculation utk kira load utk bg kat customer..ada blajar VB (Visual Basic) jugak kan?
Saya:Ya, saya ada blaja..
Bos:Ok..nnt blk polish skill VB n autoCAD kamu...nnt sy nk kamu wat drawing utk projek baru kita..
Saya:hah?????????
Bos:ok dah...sy nk g dh...ari jumaat sy blk..apa2 nnt kol saya..
Saya:Baik bos! 

Terdiam selama 15 minit utk berfikir...PATUT X MASUK BLK USM BLAJAQ SUMA2 2 BLK???KA NK AMIK SHORTSOURSE??KA NK KENA G TUISYEN NGAN KWN2???
Adoi!bingung, bengong..suma ada..hahaha

p/s:Betoi2 akan Bermulanya Kehidupan Baru SAYA!

No comments: