Wednesday, February 16, 2011

Inilah SAYA.......

Salam semua...
Lama x menjenguk si kesayangan nih..
Rindu tu rindu la jugak..
Tapi..nak kata malas..dak pun..nak kata ghajin..dak jugak..
Hahaha..kesimpulannya..xtau la knapa..


KeHiDuPaN BaRu Di TeMpAt BaRu....

Update terkini daripada saya..hehe..
Saya kini berada di Klang, Selangor..
Menetap bersama Cik Askma..
Kini saya akan memulakan kerjaya di Shah Alam (dok kat Klang, keja kat Shah Alam)
Nasib baik ada Cik Askma..
Boleh jugak menumpang kasih kat sini..:-(
Ingat nk dok sini terus..huhu
Esok dh keja..huhu..(malas la plak)

Petang td saya bersiar2 bersama Cik Askma mencari jalan...
Jalan paling dekat utk ke tempat keja..
Sampai tersesat2 kat Shah Alam 2..
Pas2 dok membazir duet kat tol..:-(
Hahaha..hampes tul laa..

 MauLiDuRRasuL

Pagi tadi saya dengan penuh kerajinan bangun awai..
Nak ikot Cik Askma p skolah beliau..
Ada sambutan MaulidurRasul..
Dah lama xsambut...
Tringin plak..
Dulu zaman2 sekolah slalu la sambut kan??
Macam biasa laa..
Pepagi 2 ada jamuan sket..
Pas jamuan baru la berarak...(dekat jer pun berarak)
Berarak sambil berselawat suma...
Pas2 ada la sesi ceramah ngan ustaz x (sebab lupa nama beliau)..
Ceramah beliau sgt best & sgt terkesan kat hati sanubari saya...
Antara kandungan ceramah beliau (saya ringkaskan sket kat sni)
Jika kamu mempunyai ibu yg sgt garang, bersabarlah dengannya..kerana Allah menjanjikan Syurga untuk anak2 yg mempunyai ibu yg garang
"Walaupun ibumu garang... 
Walaupun ibumu x pernah mengikut perintah Allah...
Walaupun ibumu slalu menghukummu..
Bersabarlah..Bersabarlah..Bersabarlah..
Jangan membantah cakapnya..
Jangan merungut tentang sikapnya...
Jangan memarahinya...
Jangan menzaliminya...
Kerana dia IBUMU...
Allah telah berjanji..
Syurgalah tempat utk anak2 yang bersabar.."

p/s: hmmm...igt ye suma..ibu, ayah ada 1 ja kat dunia nih..so, buatlah apa yg terdaya utk membahagiakan mereka..bahagiakanlah mereka selagi ada hayat...terima kasih byk2 utk Cik Askma yg berbesar ati membawa saya ke majlis ilmu nih...sgt bermakna!

3 comments:

~attahrel~ said...

hallamakkk...keja mna la ni kawan??...bukan ka sebelom ni kat melaka...papa pn all d best wei...kekal kuat!!!hoohoho

Zarina said...

Hahaha...
aku keja kat shah alam...
tp dok kat klang..
meh la jejalan kat sini...:p

Anonymous said...

huhuhu..dah sedih dah..terkenangkan ceramah tersebut..huhuhu




-askma-