Friday, January 17, 2014

Kawan

Assalamuaikum....

Hai kawan2.. Kabare?

Dah lama x update.. Padahal ada ja benda nak tulis kat sini.. Tapi sifat rajin menulis kurang sikit 2,3 menjak nih.. Arini nak membebel pasai KAWAN..

Dalam dunia nih macam2 jenis kawan kita ada kan?? Kawan yang baik.. Kawan yang terlalu baik.. Kawan yang baik melampau.. Semua kawan baik2 belaka.. Macam2 perangai ada.. Untuk aku.. Kawan2 nih penting.. Sebab sangat memerlukan mereka setiap masa.. Kadang2 bila aku anggap seseorang kawan tu terlalu baik.. Means aku boleh cerita macam2, kongsi macam2 so aku tends to story everything to them.. Sebab sifat terlalu percaya.. Dan terlalu confident yang mereka tak kisah apa pun yang aku dok meroyan.. They just listen and ignore.. They just lend me their ears and eyes (if chatting la)..

Tapi aku silap.. Tak semua kawan2 macam tu.. Sebab ada yang akan rasa annoying with all my craps.. Yang rasa "eh pompuan nih apahal.. tak abih2".. Now i just learn my lesson.. Just believe in ur friends yang have same situation with u.. Just meroyan dekat kawan2 yang memang truly understand u in and out.. Yang memang tak kisah.. Yang rasa "kau cerita ja la nyah.. aku tak kisah.. janji kau puas layan perasaan kau".. Yes, i do have friends like this.. They know me in and out.. They willing to hear everything walaupun benda tu merapu gila.. I thanked them a lot.. Next time, i will just only depends on them..

Pilihlah kawan yang boleh terima kamu seadanya.. Tak semua orang akan selesa dengan cara kita.. Dan tak semua orang meluat dengan cara kita.. Pasti ada seseorang yang takkan kisah tentang perangai kita.. So, berbuat baik dengan orang walaupun orang tu tak buat baik pun ngan kita (pengalaman aku).. Sebab in the end, korang takkan ada perasaan tak best..

SELAMAT BERCUTI SEMUA!!!

No comments: