Wednesday, March 31, 2010

Nama Saya ZARINA....

Ya...nama saya ZARINA... Saya sgt suka nama saya (even ramai lg manusia2 len yang bernama 'zarina')..

Kenapa saya suka nama saya?? Setelah bertahun2 hidop ngan nama ni.. X pernah terpikir pon knapa nama saya len sket dr abg2 saya... Tetiba tringin nk tau.. Kenapa nama saya lain benar dr nama abg2 saya.. Rasa mcm xdak kaitan ngan depa suma.. Sapa la pilih nama nih.. Huruf Z lak 2.. Huruf last skali..

Suatu ptg yang damai.. Tgh sembang2 ngan mak.. Saya pun tanya mak..

  
Saya : Mak, knapa nama adik xdak makna.. Cari p la dalam buku apa pon.. Suma xdak.. Awat nama adik huruf Z.. Awat nama abg suma huruf A??
Mak : Nama hg spesel..  Abg2 hg yg pilih nama 2.. Depa wat seniri..
Saya : Ha?? Kalo nk pilih pon bg la huruf A jgk.. X aci betul laa..
Mak : Hg tau dak mcm mn depa dapat nama hg?
Saya : Mana nak tau..
Mak : Ha.. Tau pun.. Mai nak habaq...(sempat lg mak wat lawak..huhu)... Nama hg, ZARINA 2 depa gabung nama2 depa..

Anuar Zamani - Za
Ahmad Adzri - ri                                            ===> ZARINA
Ahmad Andi - na (dr 'an' ditukaq ke 'na')

Hmmm.. Unik kan? Terkejut gak.. Kreatif jugak abg2 saya nih.. Bila bg nama yg kreatif, depa harap adik depa akan jd seorang yang kreatif.. Sebab 2 la kot saya terlibat dengan dunia 'engineering' tanpa disangka2... Sebenaqnya cita2 nak jd ahli farmasi..X kisah la walaupon ada lg manusia2 len nama 'zarina'.. Tapi nama saya punya sentimental value yg tersendiri, punya keunikan sendiri.. X sama dgn nama2 yg len..

Dulu2 saya suka guna nama 'EINA'.. Konon2 nak glemer..haha.. Tapi, sejak tau perkara sebenaqnya.. Saya lebih suka guna nama 'ZARINA'.. Saya sgt menghargai usaha gigih abg2 saya perah otak utk pilih nama saya.. Adik kesayangan la katakan..huhu...

Terima kasih yang x terhingga utk abg2 saya.. Moga doa kalian semasa pilih nama nih akan termakbul.. Saya hargai sgt2.. Even, dunia akhirat pun saya xkan dpt bls jasa kalian2 suma.. Kalian2 suma adalah 'ibu bapa' yang kedua bg saya.. Luv u all a lot!

Abang sulung @ Abg Nuar @ Anuar Zamani


Abang kedua @ Abang E @ Ahmad Adzri


Abang ketiga @ Abang D @ Ahmad Andi
(bini beliau yg suka interframe..haha)

Sgt byk kenangan manis masa saya kecik2.. Idop bersama 3 org abg.. Macam2 saya lalui.. Saya ikot depa p men meriam, p mndi sungai, p merempit, p cari buluh wat meriam, p motong getah.. Sebab 2 la kot saya agak kasaq kan.. X kisah laa.. Janji saya bahagia buat aktiviti2 2 bersama abang2 saya..

Masa kecik2 saya sgt manja ngan Abg Nuar... Pagi2 kalo nk p sklh.. Dia la yg siapkan saya.. Iron bj sklh saya, sikat rambut saya, pakaikan saya kasut n antaq saya p sklh..huhu.. Manja kan? 
Lepas dia msuk asrama.. Xdak sapa nk layan dah.. sedih.. huhu.. 

Rantai loket ni adalh hadiah dari Abg Nuar.. Sempena dengan gaji pertama beliau.. Sampai sekarang saya masih pakai rantai loket nih.. Dah 10++ tahun saya pakai rantai loket nih.. Xdak sikit pon niat nk beli yang baru.. Saya akan trus pakai rantai loket nih selagi masih ada hayat (dats my promise!)..



Abg E plak dok asrama.. Pas abih sklh rendah ja trus dia masok asrama.. So, dia jarang ada di rumah.. Xbyk masa saya dengan beliau..

Tinggal la Abg D sorang ja..Abg D suka len sket.. Dia ajaq saya baiki moto, keta..haha.. Gilos!.. Saya msh igt ms raya thn bila ntah.. Tinggal kami berdua ja kat umah + mak ayah laa.. Boring giler.. Jd mlm 2 Abg D ajak sy p men bunga api umah jiran.. Walaupon mak dh larang tp sy ikot gak Abg D.. Bila blk umah, tgk2 mak kunci abih suma pintu umah.. hahaha.. Padan muka kami! Jadi, kami dok la depan pintu sambil borak2, gelak2, tuduh2..haha.. Xdak rasa berslh lgsg.. Last2 ayah bukak pintu.. Dapat gak tidoq dlm umah..huhu.. Tq Ayah!

Dulu2 jugak family saya rajin sgt p berkelah, jln2.. Mcm dh jd hobi.. Selalu jugak p asrama Abg Nuar n Abg E.. P melawat depa.. Ah!Rindunya kenangan dulu!< Kalaulah masa blh diputar kembali, ingin sj saya kembali ke masa lalu.. Akan saya nikmati kebahagiaan itu sesungguh2nya.. Akan saya rakam segala2nya..>

Hmmmm.. 2 kenangan dulu2.. Skrg suma dh kawen.. Ada family masing2.. So, komitmen lebih kpd family mereka... Kadang2 raya pon dh rasa x seronok.. Yala, mesti depa kena ikot giliran kan.. Raya umah mak mertua laa, kdg2 kena keja la.. X seronok lgsg.. Bila time cuti, berkumpul ramai2.. Saat 2 plg seronok.. Masak n makan ramai2.. Tapi sgt jarang bleh wat aktiviti 2..

Jarum jam sentiasa berpusing.. Mustahil untuk ia berpusing arah berlawanan.. Masa akan terus berlalu.. Dunia jg akan sentiasa berputar.. Xkan berhenti hgga tiba saatnya.. Yang dulu adalah kenangan.. Kenangan hny dapat diingati.. Mustahil utk kembali ke masa lalu..

Jadi, hargailah apa yg ada dgn anda skrg.. Tak mungkin saat2 indah itu akan berulang lg.. Kalo ia berulang sekalipun.. X mungkin akan sama dgn sebelumnya.. Hargailah org2 disekeliling anda.. 

"Make Someone Happy.. Just SOMEONE!.. And U Will Be Happy Too"

p/s : kepada abg2 saya.. Saya doakan moga kalian sentiasa sihat walafiat.. Semoga kalian berjaya dalam idop.. Semoga kalian bahagia selalu.. Semoga kalian sentiasa dimurahkan rezeki.. Semoga kalian dilindungi oleh-Nya.. Hanya doa yg dpt saya titipkan buat kalian.. SAYA SGT SAYANG ABANG2 SAYA (walaupon saya selalu dibuli).. 

TQ ALLAH COZ GIVE ME SUCH NICE AND HAPPY FAMILY!! NOTHING WORTH THAN  THAT!

No comments: