Monday, April 5, 2010

Teka's Teki's....

Salamsss....
Arini tetiba rasa bermurah hati nk bg hadiah kat orang...
Jadi, arini kita men teka-teki..
Sapa2 yg nk jawab.. Sila email jwpan kat saya ek. So, insan2 len xleh tiru anda..
Hadiah disponsor oleh seorang makhluk Allah yg sgt bermurah hati..haha


Syarat2 pertandingan:
  1. Mestilah warganegara MALAYSIA (bangla ka, nepal ka..xleh!)
  2. Ikhlas jwb.. Bukan men2..
  3. Memang betul2 nk hadiah tu..
  4. Jawapan mesti betul SEMUA.. Baru dikira sebagai pemenang.. (kalo sipi2 pon akan diambil kira kalo dh xdak calon2 len)
  5. Jawapan yg diambilkira.. Hanyalah jawapan2 yg telah diemailkan.. Yang dok kat ruang comment akan 'tidakdipedulikan'.. :-)
  6. Jawapan munasabah ka, munasarawak ka hatta munakedah pon akan diterima..(nasib r sapa yg x paham ayat saya nih..huhu)
  7. Pertandingan akan berlangsung sehingga diberitahu oleh saya..
  8. Jawapan mestilah ORI.. Tak ciplak kat mana2.. haha

TEKA - TEKI:
  1. Kuih apa yang bungkusnya di luar, isinya di dalam?
  2. Binatang apa yang power karate?
  3. Siapa yang menemukan dompet kulit itu?
  4. Pintu apa yang walaupun 10 orang tolak, ia tetap takkan terbuka?
  5. Saya ada 3 kepala, 4 tangan dan 5 kaki. Siapa saya?
  6. Apa dia yang jauh di mata, tapi dekat di hati?
  7. Kenapa pokok kelapa depan umah kena tebang?

Jadi suma.. Marilah kita 'polish' balik otak2 yang dh 'corrode' 2.. X rugi cuba pikir.. Atleast kita dapat exercise otak.. Hahaha

Jangan lupa ya.. Emailkan jawapan2 anda kepada  zarina... 

ALL DA BEST!!

No comments: