Monday, February 27, 2017

Bila Hati Redha..

Assalamualaikum.....

Hari ni dah Isnin.. Sekejap ja cuti rasanya..
Kerja tetap kena kerja.. Kalo tak sapa yang nak bagi makan kan..
Len la kalo ada sugar dedy yang tolong sara.. ;p

Ahad pagi aku p umah Abg E kat Parit Buntaq sana..
Bawak sekali Kak Ana dan anak2 sedara aku..
Tujuan aku nak p amik keta aku yang dah sebulan diantaq repair tu..

Mula2 masa antaq, pomen tu cakap dalam RM 1k ++ dan tak lebih dari RM 2k..
2, 3 ari sebelum amik keta.. Abg E cakap kena lebih kurang RM 2.6k..
Macam nak teriak aku dengaq..
Mula2 aku macam marah la.. Ayah aku lagi la marah siap pakej tak puas hati lagi..

Boleh kata setiap hari Ayah aku membebel2 kat aku..
Siap call Abg E marah dia kenapa jadik mahai sangat..
Ari Jumaat Abg E mai kilang.. Nak amik duet untuk bayaq pomen tu..

So, dia cakap.. Barang keta tu mahai..
Lagipun kita tolong orang2 kita jugak..
Aku pun rasa bersalah sebab marah2 pomen tu..
Abg E memang "basuh" aku cukup2 ari tu...
Aku pun pasrah ja la.. Mau tak mau kena jugak bayaq kan..

Dan harini, aku rasa seronok, selesa ja bawak keta tu..
Rasa macam keta baru pun ada.. :p
Alhamdulillah... hati tenang ja.. Takdak perasaan marah apa2, sedih atau tak puas hati..

Betoi la cakap Abg E..
Redha lah atas apa jugak yang berlaku..
Serah la padaNya.. InsyaAllah.. Semua akan baik2 saja..

Welcome back 2.6k.. :-)

Tahniah untuk Abg E yang terpilih untuk menunaikan ibadah Haji tahun nih bawah Medical Team Malaysia Government..
Alhamdulillah... Rezeki dia p Haji ditaja..
Nak mintak dia tolong doakan jodoh aku yang sesat ntah kemana-mana tu..hahaha


p/s: Alhamdulillah...Bila kita redha.. Hati pun tenang.. dan sekarang.. Semuanya baik2 sahaja...

No comments: