Friday, February 10, 2017

Rindu Singapore, Rindu Sahabat

Assalamualaikum...

Hai korang.. Harini mood rajin.. So entry ada 2..
Semalam dok belek2 album2 dalam pendrive, jumpak album SECAV trip 2009..

Kenapa aku nak join trip nih?
Sebab ni peluang aku p oversea ditaja.. Hanya bawak duet untuk diri sendiri sahaja..
Aku rasa (sebab dah lama kan) kena interview sesapa yang nak join..
Ada kriteria2 tertentu yang diperlukan..

Aku tak yakin boleh dapat..
Yelah, sebesaq2 USM tu berapa ramai budak2 pandai kan..
Tapi sebab Bit.. Bit paksa aku.. Bit jugak bagi semangat.. And sebab Bit ada la aku cuba join..

Alhamdulillah kami dua2 dapat..
Sebab kebetulan kami aktif kat USM.. dengan join Desa, PPMS la.. Dari 3rd year smpai 4th year kami dapat bilik double.. 
Masa trip tu, tak salah aku, aku bawak SGD 250.00..
Tu pun hasil sumbangan Abang2, Mak, Ayah dan PTPTN...haha

Gambaq ni kat Cafeteria.. Malam sebelum bertolak
Tengokla gambaq tu.. Berapa ketul ja budak2 melayu..
Tapi lain2 bangsa semua ok2..baik2 belaka..
Kami nek bas ja..


Ni gambaq reramai depan tugu nih..
Pe nama ntah tugu nih.. lupa dah..
Kishi la orang kuat projek nih..


Ni la sahabat yang selalu paksa aku belajaq..
Kat sana banyak kami berdua ja.. Tapi yang len2 pun rapat..
Dah dok negara orang kan.. Masing2 tolong menjaga satu sama lain..



Ni depan Universiti apa ntah.. Kami ada projek kat sini..
Best gila U depa..
Cafe dah macam foodcourt..
Ramai gila foreigner..



Ni pun aku tak ingat dah kat mana..
Nak ucap gak terima kasih kat En Rashid (baju biru muda belakang aku)..
Dia la banyak bentuk kami.. Ajaq kami.. Suruh join kepimpinan bagai..
Dia la supporter terbaik kami..
Dengaq kata dia dah naik pangkat sekarang.. Dok kat USM Penang..


Ni pun bergambar depan salah satu U di Singapore jugak..
U apa.. Aku tak ingat laa..
Ada la sorang dua staff U tu kat situ..


Ni plak gambaq depan hostel kami..
Aku taktau bit menghilang mana masa nih..
Rasanya masa nih kami nak kuaq berjimba2..

Banyak sangat kenangan best2 kat sana..
Yang paling takleh blah Mak aku call aku..
Tak sampai 10 saat, abih kredit rm10 aku..huhu

Alhamdulillah dapat gak merasa p negara lain..
Nak p seniri tu taktau laa..
Ada bond dengan gov..PTPTN ler tew..hahaha


p/s: harap2 ada orang sudi bawak p Jepun nanti.. :-)

No comments: