Friday, February 10, 2017

Cita-Cita & Impian

Assalamulaikum...

Di pagi Jumaat yang barokah ni, mai la pakat2 bersyukur sebab masih lagi bernafas atas bumi Tuhan nih..
Tapi malas jugak nak keja sebab semalam cuti, esok pun cuti jugak..
Keja jugak kewajipan..ikhlas kalu, dapat la pahal..kalo tak ikhlas..hmmm..

Dulu zaman kecik2, cita2 aku nak jadi Cikgu..
Ayah aku buat board guna board yang abang aku punya tu, untuk lukisan teknikal..
Mengajarla aku segala anak2 kucing dan kerusi meja semua..haha


Makin besaq, tak tau arah tuju dah..ikut ja apa abang2 aku suruh..
Masuk matrik pilih fizik tu pun aku taktau sapa pilihkan..
Tau2 aku dah masuk jurusan fizik..

Mula2 abang2 aku suruh amik farmasi..konon nanti boleh masuk farmasi..
Tapi tak tau kenapa aku terjerumus dalam fizik..hahaha
Masuk USM pun aku taktau jugak sapa pilihkan kos tu..
Aku pilih USM sebab dekat..
Masa kecik2 kalo nak p parit buntaq/bandar baharu lalu USM tu kan..
Aku kata kat ayah aku "Nanti adik nak belajaq sini la"..
Alhamdulillah tercapai jugak cita2 aku..


Impian.....
Semua orang ada impian..


Kalo la mengikut kata orang atas tu..
Impian adalah ibarat blue print.. Taktau berapa banyak dah blue print aku..
Harap2 nanti semua akan tercapai laa..

Satu2 aku cuba laksanakan..
Berperang dengan perasaan yang maha hebat..
Dengan orang sekeliling.. Dengan persekitaran.. Sangat mencabar..
Realiti dunia harini..Sangat susah untuk dapatkan kepercayaan orang..
Sangat susah jugak nak percayakan orang..

Perjalanan mencari impian yang satu tu sangat susah aku rasakan..
Aku rasa aku dah berusaha yang terbaik.. Tapi mungkin masih tak cukup..
Bermain2 dengan perasaan sendiri..
Gembira, suka, duka, sedih semua dah rasa..
Ntah sapa yang patut disalahkan..
Mungkin diri sendiri, atau pihak lain..
Tapi percayalah... Semua ketentuan Tuhan..
Jalan takdir telah ditentukan.. Cuma kita perlu lalui dengan tabah dan tenang..





Hidup ni kadang2 tak susah pun..
Tapi kita yang menyusahkan diri sendiri..
Termasuk la aku.. Suka menyusahkan diri sendiri walaupun malas tu tebal 18"..
Orang putih kata "Just follow the flow".. haa gitu..




Follow the flow... Kalau rasa senang..
Aku suka tulis ayat ni:

"Make Someone Happy.. Just SOMEONE!.. And U Will Be Happy Too"

To YOU..yes YOU ( i know sometime u read my blog)..
No promise to make YOU happy.. But I will try My Best.. MY VERY BEST for you..
May Allah ease everything for us and ease the path..
May Everything went well.. 

No comments: