Saturday, February 11, 2017

Nasihat Seorang Abang

Assalamualaikum....

Saja buh gambaq nih sebab dia kata dia ensem gila..haha
Ni Abang aku no 2.. Kami panggil dia Abg E
Dalam family dia la yang banyak buat keputusan..
Maksudnya apa2 perkara kami akan rujuk dia..
Aku rapat ngan semua Kak2 Ipaq dan Abang2 aku...
Selalu kalo permasalahan kehidupan..
Atau nak beli apa2..
Atau bab cinta..hahaha
Aku selalu akan refer dia..

Kak Niza, Abg D, Abg Nuar, Abg E

Semalam dia mai umah..
Bawak mak mertua dia dari Ipoh sekali..
Saja nak melawat Mak Ayah aku..

Lepas makan..sesi ceramah bermula..
Mula2 yang nak kena..ofcoz la Pina ngan Pendi...
Masa ni aku takda... Sebab malas nak dengaq.. Nanti budak2 ni segan ngan aku plak..
Lepas depa, Abang aku no 3 plak kena..
Biasa la dia.. Masalah disiplin..hahaha

Dah setel semua... Aku p la sembang2 masalah negara ngan dia..
Dia tau segala apa yang aku lalui..
So dia cakap
" Siapa2 pun jodoh hang.. bila dah bersedia..laki tu seniri akan cari aku, ayah..untuk mintak kebenaran bernikah.. Kita takleh paksa hati orang.. Kita takleh nak expect orang akan suka kita.. Kita takleh nak expect orang terima kita.. Ada la nanti tu.. Sabaq ja.. Abg2, kak2 ipaq semua ada untuk sokong masa hang jatuh.. Jangan sedih.. Jangan risau"

Lesson learnt.. Kenapa susah2 nak mikir kan..
Ni bukan keja kita.. Keja Dia..
Dia tahu masa yang sesuai untuk kita..
Tapi kita still kena berusaha..
Sebab jodoh tak mai bergolek2 macam pocong...

Kepada kawan2 yang masih menanti..Bersabaq laaa...
Pasti akan ada rezeki jodoh, rezeki anak..





No comments: